Thursday, May 10, 2012 | By: Sebutir Kasih Sejuta Sayang

ღ~Di Sebalik Air Mata Mohd Rusdi Ramlee~ღ

Alhamdulillah segala nukilan disebalik blog ni hanya lah kiasan luahan perasaan seorang hamba Allah yang kerdil lagi hina.

Disebalik nama Mohd Rusdi Ramlee, terpahat 1001 kisah.

Disebalik senyuman yang terukir, disebalik gelak tawa yang terdengar

Disebalik air mata yang mengalir itu, segalanya punya ertinya sendiri.



 Terpahat dihati ini bahawa aku perlu senyum, walau segala dugaan datang terus menerus menerpa hati nurani ini.

Dek kerana hati jua mulutku sudah tidak cukup kuat untuk mengukir kata-kata yang mengambarkan rasa hati ini,

Ku persembahkan menjadi coretan blog Sebutir Kasih Sejuta Sayang yang amat ku sayang ini

Jika ditanya, punya masalah atau tidak aku lebih senang dan tenang untuk berkata tidak,

Bukan tidak mahu berbagi, tapi aku tidak mahu semua bersusah demiku

Sayangku hati , itu bukan masalah melainkan ujian yang diberi untuk membawa hati ini yang sering lalai kepada pencipta yang sebenarnya.

Aku berpegang pada kata-kata nie, meski aku tak sekuat mana pun,


“LELAKI yang KUAT tidak menceritakan masalahnya pada DUNIA. Ia menghadapinya dengan SENYUMAN dan BERBAGI hanya dengan mereka yang peduli.#^_^)”


Jika kau mengenali ku dari jauh pasti kau merasa aku orang paling bahagia kerana aku bijak menyembunyikan segala rasa hati dibalik senyuman ceria.

Aku hanya mahu jadi tunjang kekuatan buat sahabatku semua,

Tidak mahu lemah dihadapan mereka, kerana mereka memerlukan aku,

Kerana mereka memerlukan semangat dan kekuatan aku,

Sahabatku, bukan aku yang memberi semangat itu semuanya kehendak yang maha Esa

Aku cuma perantaraan dari-Nya,

Kadang semangat yang aku hulurkan padamu sahabat itu adalah yang menjadi sumber kekuatanku jua.



Cinta, keluarga dan persahabatan menjadi tunjang utama hidupku,

Cinta itu pada Ilahi

Rindu itu buat keluarga

Kasih itu buat persahabatan

..Tika aku senyum itu tidak bererti aku gembira,
tika aku menangis itu tidak bererti aku sedih,
kadang aku sendiri keliru,
dan saat itu hanya ?DIA yang yang mengerti  HATI  INI..”


~Setulus Hati Cinta Ilahi Mohd Rusdi Ramlee~

 



Comments
0 Comments
    
    

0 comments:

Post a Comment