Thursday, September 22, 2011 | By: Sebutir Kasih Sejuta Sayang

Syurga Itu Dekat Di Hati Kita

“Dapatkah Imah masuk syurga abang?” Itu pertanyaan yang terkeluar dari mulut Fatimah yang inai masih merah di jari namun dia terlantar mengidapi barah sejak tiga tahun lalu.
“Yakinlah wahai sayangku...kita berpeluang masuk ke syurga yang sudah dijanjikan olehNya, asalkan kita beriman, bertakwa kepada Allah dan menurut segala apa yang di perentahkan olehNya.”
“Beriman dan bertakwa? Imah bukanlah isteri yang.......”Dengan pantas jari  telunjuk Aziz menutup bibir lembut Fatimah sambil mata tepat memandang wajah isterinya yang pucat, terlantar kesakitan yang dirasakan bagai  saat menunggu ajal.
“Kita sudah Islam. Yang tinggal hanya untuk mengilap keislaman itu hingga menerbitkan iman dan takwa.” Aziz perlahan-lahan  mencium ubun-ubun isterinya yang tersayang.
“Bagaimana?” Tanya Fatimah sambil menggengam erat tangan Aziz suami yang dicintainya.
“Senang saja wahai sayangku, cintailah agama, ikuti apa yang disuruh, tinggal apa yang dilarang jadikan Al-Quran sebagai panduan hidup, sunah sebagai amalan. Pesan Nabi, syurga itu tak jauh. Syurga itu ada dekat saja dengan dirimu. Jadi, jangan lepaskan peluang untuk meraih syurga itu.”
Sudah 5 tahun berlalu, itulah kuasa Allah yang menentukan segalanya, Fatimah dan Aziz hidup bahagia seperti insan lain didunia. Indahnya Islam mencorakkan kehidupan yang selama ini pudar, dapat bersinar kembali apabila segalanya kita berserah diri pada Allah, setelah segala usaha kita lakukan jalan terakhir adalah bertawakal, tanamkan dalam diri kekuatan IMAN dan TAKWA harus ada pada diri setiap insan yang beragama ISLAM dalam hati kita.

Comments
0 Comments
    
    

0 comments:

Post a Comment